Шүүгч хараат бус байж, гагцхүү хуульд захирагдана. Ерөнхийлөгч, Ерөнхий сайд, Улсын Их Хурлын ба Засгийн газрын гишүүн, төр, нам, олон нийтийн бусад байгууллагын албан тушаалтан, иргэн хэн боловч шүүгчээс шүүн таслах үүргээ хэрэгжүүлэхэд хөндлөнгөөс оролцож болохгүй. Шүүгчийн хараат бус, шүүхийн бие даасан байдлыг хангах зорилгоор Шүүхийн ерөнхий зөвлөл ажиллана. Шүүхийн ерөнхий зөвлөл шүүх, шүүгчийн шүүн таслах ажиллагаанд оролцохгүйгээр, гагцхүү хуульчдаас шүүгчийг шилж олох, эрх ашгийг нь хамгаалах зэрэг шүүхийг бие даан ажиллах нөхцөлөөр хангахтай холбогдсон үүргийг биелүүлнэ. Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн зохион байгуулалт, үйл ажиллагааны журмыг хуулиар тогтооно. / Монгол Улсын Үндсэн хуулийн 49 дүгээр зүйл/
28-06-2018, 06:41   Хэсэг: Мэдээлэл   Сэтгэгдэл: 0  

“Нээлттэй шүүх” хэвлэлийн бага хурал боллоо

     Шүүхийн ерөнхий зөвлөлөөс сар бүр зохион байгуулдаг "Нээлттэй шүүх” хэвлэлийн бага хурал өнөөдөр (2018.06.27) боллоо. Хэвлэлийн бага хурлын үеэр Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн дарга, Шинжлэх ухааны гавьяат зүтгэлтэн, доктор профессор Н.Лүндэндорж "Шүүхийн захиргааны төлөвшил” сэдвээр болон цаг үеийн асуудлаар мэдээлэл хийсэн юм.


 Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн статусыг Үндсэн хуулиар бэхжүүлэх шаардлагатай 


      Монгол Улсын Шүүхийн ерөнхий зөвлөл байгуулагдсаны 25 жилийн ойд зориулан "Шүүхийн захиргааны хөгжлийн чиг хандлага: чиг үүрэг ба загвар” сэдэвт онол практикийн олон улсын бага хурлыг 2018.06.14-нд зохион байгуулсан. Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн түүхэн уламжлал, туршлага, сургамжийг эргэцүүлж, хөгжлийн чиг хандлагыг тодорхойлох зорилготой уг хуралд Монгол Улс болон АНУ, Япон, БНХАУ, БНТУ зэрэг улс, Европын сэргээн босголт хөгжлийн банк, Олон улсын хөгжлийн эрх зүйн байгууллагын судлаач, эрдэмтэд оролцож илтгэл тавьсан билээ. Монгол Улсын шүүхийн захиргааны төлөвшлийн талаар олон улсын эрдэмтэн, судлаачид дараах дүгнэлтэд хүрснийг Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн дарга мэдээллээ.

      • Шинэ Үндсэн хуулиар Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийг байгуулсан нь шүүх засаглал хараат бус орших суурийг зөв тавьсан.  

      • Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийг байгуулж, ажиллуулахдаа өнгөрсөн 20 жилд алдсан байна. Үндсэн хуульд Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн бүтэц, бүрэлдэхүүн, чиг үүргийг нарийн зааж өгөлгүй, парламентын олонхын мэдэлд үлдээсэн нь шүүхийн хараат бус байдал алдагдах үндэс болсон тухай шинжлэх ухааны дүгнэлтийг судлаачид хийсэн. Шинэ Үндсэн хуулийн эхийг боловсруулахдаа НҮБ-аас дүгнэлт, санал авсан баримт, бичиг байдаг. НҮБ-аас "Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийг парламентын олонхын мэдэлд үлдээх нь байж болшгүй зүйл. Ийм тохиолдолд шүүх засаглалын хараат бус байдлыг хамгаалдаг байгууллагаа парламентад олонх болсон намын мэдэлд өгсөн хэрэг болно” гээд бүтэц, бүрэлдэхүүнийх нь талаар 1990 онд Монгол Улсын Засгийн газарт зөвлөмж хүргүүлж байсныг хэрэгжүүлээгүй. Үүнээс үүдэж Шүүхийн ерөнхий зөвлөл 20-20-оод жил хоёр байгууллагын хавсарга болсон. Дэлхий дээр байдаг шүүхийн захиргааны бүх загварыг судалсан өнгөрсөн 20 жил танин мэдэхүй, сургамжийн ач холбогдолтой байснаас биш хөлөө ололгүй явж ирсэн он жилүүд байсныг судлаачид дүгнэсэн.

     • Шүүх засаглал бусад эрх мэдлээс хараат бус, бие даасан байна гэвэл Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн статусыг Үндсэн хуулиар бэхжүүлэх шаардлагатай гэж олон улсын онол практикийн бага хуралд оролцогчид дүгнэсэн. 25 жилийн мөчлөг дээр Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн алдаж, оносон түүхийг нэгтгэн дүгнээд Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлтөд тусгаж байгаа нь чухал үр дүн юм” гэв.


 Багахангай дүүрэгт шүүх байгуулах зардлыг Засгийн газраас гаргана

      Шүүхийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төсөл УИХ-ын чуулганы 2016.06.21-ний өдөр батлагдсан. Уг хууль батлагдсанаар нийслэлийн Багахангай дүүрэгт шүүх шинээр байгуулахаар болсон. Шүүхийн ерөнхий зөвлөлд шинээр шүүх байгуулах төсөв байхгүй. Тиймээс Засгийн газрын нөөц хөрөнгөөс хөрөнгө гаргаж шинээр шүүх байгуулахаар болсныг мэдээллээ.


 Засгийн газар, парламентын гишүүнд шүүхийг татан буулгаж, өөрчлөх эрхгүй

  

     Засгийн газраас Захиргааны ерөнхий хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах хуулийн төслийг УИХ-д өргөн барьж, хэлэлцүүлэхээр болсон. Энэ талаар сэтгүүлчдийн асуултад "Монгол Улсын Шинэ Үндсэн хууль үйлчилсэн улс төрийн дэглэм, эрх зүйн төлөвшил, шүүхийн тогтолцооны хүрсэн түвшингийн хувьд дээрх хуулийн төсөл тэр чигээрээ батлагдахгүй гэдэгт итгэлтэй байгаа. Хууль зүй, дотоод хэргийн сайд ч засах, хэтэрхий том хүрээгээ хумихад бэлэн гэдгээ УИХ-ын Хууль зүйн байнгын хорооны хуралдааны үеэр хэлснийг харсан” гэлээ.

      Захиргааны хэргийн шүүх татан буугдах эрсдэлтэй эсэх талаар сэтгүүлчийн асуултад "Шүүхийг өөрчлөн байгуулах, татан буулгах эрх Засгийн газар болон парламентын гишүүнд байдаггүй. Монгол Улсын шүүхийн тухай хуулийн 11 дүгээр зүйлийн 11.3-т "Улсын дээд шүүхээс бусад шүүхийг байгуулах, өөрчлөн байгуулах, татан буулгах асуудлыг Шүүхийн ерөнхий зөвлөл Засгийн газартай зөвшилцөн санал болгосноор Монгол Улсын Ерөнхийлөгч Улсын Их Хуралд өргөн мэдүүлнэ” гэж заасан. Тиймээс УИХ, Засгийн газрын нэг гишүүн шүүхийг өөрчлөх хууль санаачлах эрхгүй.

     Эрх зүйт төрийн онолоор төрийн захиргааны байгууллага шүүхийн хяналтад орсон байх нь эрх зүйт төрийн нэг чухал шинж байдаг. Энэ шинж хангагдахад хамгийн хэцүү гэж үздэг. Монгол Улс энэ зовлонг туулж яваа. ” гэсэн юм. Сайн зорилгод хуулийн аргаар хүрэх ёстой гэдэг зарчим Үндсэн хуульд бий. Тиймээс Улсын Их Хурлын гишүүдийн эрүүл саруул сэтгэлгээнд Монгол Улсын шүүхийн салбар, хуульчид итгэж байгаа” гэсэн юм.

Шүүхийн хэвлэл мэдээлэл, олон нийттэй харилцах хэлтэс


Нийтэлсэн admin   Үзсэн: 527   |   Сэтгэгдэл: 0
Хэвлэх
Төсөөтэй мэдээлэл:
Мэдээлэл хайх булан
Иргэн таньд
Авлигын талаарх гомдол мэдээлэл өгөх
Шүүхийн ёс зүйн хороо
Шүүхэд мэдүүлэх эрх
Подкаст
Бидэнтэй нэгдээрэй
Санал асуулга
 

Ярилцлага

Та шүүхэд итгэдэг үү?

Тийм
Үгүй

 
 

Шүүхэд мэдүүлэх эрх

3.1.Монгол Улсын хууль, Монгол Улсын нэгдэн орсон олон улсын гэрээнд заасан хүний эрх, эрх чөлөө, хууль ёсны ашиг сонирхлоо зөрчигдсөн гэж үзэж байгаа аливаа этгээд уг эрхээ хамгаалуулахаар энэ хуульд заасан журмын дагуу шүүхэд нэхэмжлэл, хүсэлт, гомдол гаргах хэлбэрээр мэдүүлэх эрхтэй.

3.2.Энэ хуулийн 3.1-д заасан эрхийг хамгаалах талаархи нэхэмжлэл, хүсэлт, гомдлыг шүүхээс гадуур урьдчилан шийдвэрлэх өөр журмыг хуулиар тогтоож болно.

3.3.Хуулиар харьяаллыг нь тогтоогоогүй эрх зүйн маргааныг энэ хуульд заасан журмын дагуу шүүх хянан шийдвэрлэнэ.

Видео
 
  Шүүхүүд
  • Шүүхийн ерөнхий зөвлөл
  • Улсын дээд шүүхийн Тамгын газар
  • Нийслэлийн давж заалдах шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Баянзүрх дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Баянзүрх, Сүхбаатар, Чингэлтэй дүүргийн Эрүүгийн хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Баянгол, Хан-Уул, Сонгинохайрхан дүүргийн Эрүүгийн хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Баянгол, Хан-Уул дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Багахангай, Налайх дүүргийн шүүхийн Тамгын газар
  • Багануур дүүргийн шүүхийн Тамгын газар
  • Сүхбаатар, Чингэлтэй дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Сонгинохайрхан дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Нийслэл дэх Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Архангай аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Баян-Өлгий аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Баянхонгор аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Булган аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Говь-Алтай аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Говьсүмбэр аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Дархан-Уул аймаг дахь давж заалдах шатны болон Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Дархан-Уул аймаг дахь сум дундын шүүхийн Тамгын газар
  • Дорнод аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Дорноговь аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Дорноговь аймгийн Замын-Үүд сум дахь Сум дундын шүүхийн Тамгын газар
  • Дундговь аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Завхан аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Завхан аймгийн Тосонцэнгэл сум дахь Сум дундын шүүхийн Тамгын газар
  • Орхон аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Өвөрхангай аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Өвөрхангай аймгийн Хархорин сум дахь Сум дундын шүүхийн Тамгын газар
  •  
      |