Шүүгч хараат бус байж, гагцхүү хуульд захирагдана. Ерөнхийлөгч, Ерөнхий сайд, Улсын Их Хурлын ба Засгийн газрын гишүүн, төр, нам, олон нийтийн бусад байгууллагын албан тушаалтан, иргэн хэн боловч шүүгчээс шүүн таслах үүргээ хэрэгжүүлэхэд хөндлөнгөөс оролцож болохгүй. Шүүгчийн хараат бус, шүүхийн бие даасан байдлыг хангах зорилгоор Шүүхийн ерөнхий зөвлөл ажиллана. Шүүхийн ерөнхий зөвлөл шүүх, шүүгчийн шүүн таслах ажиллагаанд оролцохгүйгээр, гагцхүү хуульчдаас шүүгчийг шилж олох, эрх ашгийг нь хамгаалах зэрэг шүүхийг бие даан ажиллах нөхцөлөөр хангахтай холбогдсон үүргийг биелүүлнэ. Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн зохион байгуулалт, үйл ажиллагааны журмыг хуулиар тогтооно. / Монгол Улсын Үндсэн хуулийн 49 дүгээр зүйл/
21-10-2016, 15:01   Хэсэг: Мэдээ,Мэдээлэл   Сэтгэгдэл: 0  

Шүүхийн эвлэрүүлэн зуучлах ажиллагааны 3 дугаар улирлын шуурхай мэдээний тойм

Шүүх дэх эвлэрүүлэн зуучлагчид гаргасан 9239өргөдлийн 471 буюу 5 хувийг хүлээн авахаас татгалзаж, 620 буюу 6.7 хувийг хүсэлт гаргагч өөрийн хүсэлтээр өргөдлөө эргүүлэн татсан бол 7471 буюу 80.8 хувийг шийдвэрлэж, 746 өргөдлийн үлдэгдэлтэй байна.


Шийдвэрлэсэн нийт7471 өргөдлийн 5582 буюу 74.7 хувьд нь эвлэрэл амжилттай болж, 1889 буюу 25.3 хувьднь эвлэрэл амжилтгүй болсон байна.


Шүүх тус бүрээр шүүх дэх эвлэрүүлэн зуучлагчид гаргасан өргөдөл, нэхэмжлэлийг шийдвэрлэсэн байдлыг харьцуулж үзвэл, орон нутгийн шүүхүүдээс Дархан-Уул аймаг дахь сум дундын иргэний хэргийн анхан шатны шүүх нийт 611 өргөдөл, нэхэмжлэл шийдвэрлэсэн нь орон нутгийн шүүхийн дундажаас 2 дахин их байна.


Нийслэлийн шүүхүүдээс Сонгинохайрхан дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүх 306 өргөдөл, нэхэмжлэл шийдвэрлэсэн нь нийслэлийн шүүхүүдийн дундажаас 62 хувиар илүү байна.Иргэний эрх зүйн нийт5376 буюу 86.7 хувьд нь эвлэрүүлэн зуучлах ажиллагаа амжилттай, 818 буюу 14.3 хувьд нь эвлэрэл амжилтгүй, гэр бүлийн эрх зүйн нийт 1246 маргааны 179 буюу 14.3 хувьд нь эвлэрэл амжилттай, хөдөлмөрийн ганцаарчилсан маргааны хувьд нийт 31 хэргээс 27 буюу 87 хувьд нь эвлэрэл амжилттай ,4 буюу 13 хувьд эвлэрэл амжилтгүй явагдсан байна. Эндээс иргэний эрх зүйн маргааны эвлэрүүлэн зуучлах ажиллагаа амжилттай хэрэгжиж байгаа бол гэр бүлийн эрх зүйн маргааныг эвлэрүүлэн зуучлахад хүндрэлтэй байгаа нь харагдаж байна.


Шүүх дэх эвлэрүүлэн зуучлах ажиллагааны 2016 оны 3 дугаар улирлын дүнг өнгөрсөн оны мөн үетэй харьцуулбал:Шүүх дэх эвлэрүүлэн зуучлагчид гаргасан өргөдөл 17.7 хувиар,шийдвэрлэсэн байдал 12.2 хувиар, шүүхээс иргэний хэрэг үүсгэхээс өмнө шилжүүлэн ирсэн иргэний хэрэг 47 хувиар буурсан бол шүүх дэх эвлэрүүлэн зуучлагчид гаргасан өргөдөлийг татан авах байдал 28.8 хувиар өссөн байна.


Эвлэрүүлэн зуучлах ажиллагааны 3 дугаар улирлын мэдээнээс харахад шийдвэрлэсэн маргааны шийдвэрлэлтээрээ нилээн доогуур байгаа Архангай аймаг дахь сум дундын иргэний хэргийн анхан шатны шүүх, Сүхбаатар аймаг дахь сум дундын иргэний хэргийн анхан шатны шүүх, Өмнөговь аймгийн Ханбогд сум дахь сум дундын шүүх, Өвөрхангай аймгийн Хархорин сум дахь сум дундын шүүх, Сэлэнгэ аймгийн Сайхан сум дахь сум дундын шүүх, Ховд аймгийн Булган сум дахь сум дундын шүүх, Хэнтий аймгийн Бор-Өндөр сум дахь сум дундын шүүхүүд нь ажилдаа дүгнэлт хийн, Эвлэрүүлэн зуучлалын тухай хуулийг олон нийтэд сурталчлан таниулах, бусад шүүхийн туршлагыг судлах, зөвлөгөө авах, эвлэрүүлэн зуучлах ажиллагаандаа тодорхой ахиц гаргаж ажиллахыг анхааруулж байна.


Шүүх тус бүрээр өргөдөл,нэхэмжлэл шийдвэрлэсэн байдал:



Нийтэлсэн admin   Үзсэн: 745   |   Сэтгэгдэл: 0
Хэвлэх
Төсөөтэй мэдээлэл:
Мэдээлэл хайх булан
Иргэн таньд
Авлигын талаарх гомдол мэдээлэл өгөх
Шүүхийн ёс зүйн хороо
Шүүхэд мэдүүлэх эрх
Подкаст
Бидэнтэй нэгдээрэй
Санал асуулга
 

Ярилцлага

Та шүүхэд итгэдэг үү?

Тийм
Үгүй

 
 

Шүүхэд мэдүүлэх эрх

3.1.Монгол Улсын хууль, Монгол Улсын нэгдэн орсон олон улсын гэрээнд заасан хүний эрх, эрх чөлөө, хууль ёсны ашиг сонирхлоо зөрчигдсөн гэж үзэж байгаа аливаа этгээд уг эрхээ хамгаалуулахаар энэ хуульд заасан журмын дагуу шүүхэд нэхэмжлэл, хүсэлт, гомдол гаргах хэлбэрээр мэдүүлэх эрхтэй.

3.2.Энэ хуулийн 3.1-д заасан эрхийг хамгаалах талаархи нэхэмжлэл, хүсэлт, гомдлыг шүүхээс гадуур урьдчилан шийдвэрлэх өөр журмыг хуулиар тогтоож болно.

3.3.Хуулиар харьяаллыг нь тогтоогоогүй эрх зүйн маргааныг энэ хуульд заасан журмын дагуу шүүх хянан шийдвэрлэнэ.

Видео
 
  Шүүхүүд
  • Шүүхийн ерөнхий зөвлөл
  • Улсын дээд шүүхийн Тамгын газар
  • Нийслэлийн давж заалдах шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Баянзүрх дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Баянзүрх, Сүхбаатар, Чингэлтэй дүүргийн Эрүүгийн хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Баянгол, Хан-Уул, Сонгинохайрхан дүүргийн Эрүүгийн хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Баянгол, Хан-Уул дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Багахангай, Налайх дүүргийн шүүхийн Тамгын газар
  • Багануур дүүргийн шүүхийн Тамгын газар
  • Сүхбаатар, Чингэлтэй дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Сонгинохайрхан дүүргийн Иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Нийслэл дэх Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Архангай аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Баян-Өлгий аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Баянхонгор аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Булган аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Говь-Алтай аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Говьсүмбэр аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Дархан-Уул аймаг дахь давж заалдах шатны болон Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн Тамгын газар
  • Дархан-Уул аймаг дахь сум дундын шүүхийн Тамгын газар
  • Дорнод аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Дорноговь аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Дорноговь аймгийн Замын-Үүд сум дахь Сум дундын шүүхийн Тамгын газар
  • Дундговь аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Завхан аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Завхан аймгийн Тосонцэнгэл сум дахь Сум дундын шүүхийн Тамгын газар
  • Орхон аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Өвөрхангай аймаг дахь шүүхийн Тамгын газар
  • Өвөрхангай аймгийн Хархорин сум дахь Сум дундын шүүхийн Тамгын газар
  •  
      |